استخدام کارشناس تولیدمحتوا و دیجیتال مارکتینگ و طراح سایت در تهران

ساخت محتوا و بازاریابی اینستاگرام و طراحی سایت و انواع خدمات مارکتینگ در تهران

استخدام کارشناس تولیدمحتوا و دیجیتال مارکتینگ و طراح سایت در تهران

ساخت محتوا و بازاریابی اینستاگرام و طراحی سایت و انواع خدمات مارکتینگ در تهران

محمد سجاد پهاوانی کارشناس دیجیتال مارکتینگ و انواع خدمات تولید محتوا در تهران
شماره تماس:09371087109

سئو اینستاگرام

پنجشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۴۷ ب.ظ

سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام|سئو اینستاگرام به معنای بهینه سازی محتوای اینستاگرام جهت نمایش در نتایج جستجو است. هنگامی که یک شخص کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط با موضوع مدنظر را در بخش جستجوی اینستاگرام سرچ می کند، حساب یا محتوایی که به بهترین شکل سئو شده باشد، در ابتدای لیست نتایج ظاهر خواهد شد.

سئو اینستاگرام|اینستاگرام یکی از چندین شبکه اجتماعی مطرح دنیا با تعداد کاربران فعال میلیاردی است، که مثل گوگل دارای یکسری الگوریتم ها (بصورت خیلی محدود) است، ولی چون همانند گوگل به کاربر و تجربه کاربری با استفاده از اطلاعات هوش مصنوعی و تعاملات قبلی کاربر، اهمیت می دهد، بحث سئو را به آن وارد کرده اند.
 

1- بهینه سازی نام کاربری

در جستجوی اینستاگرامی، بسیاری از کاربران شما را با نام کاربری پیدا می کنند، پس نکات مهم مربوط به نام باید به صورت هدفمند رعایت شوند. نام کاربری که برای پیج خود انتخاب می کنید باید ساده باشد و به سهولت خوانده شود. سعی کنید با انتخاب نام واحد و مناسب، هویت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بطور علنی اهراز کرده و با یک نام با مصما در همه جا شناخته شوید.

بهتر است نام تجاری پیج اینستاگرام شما متناسب با نام شرکت، کسب وکار ، کلمات کلیدی مهم یا برند شما باشد. برای نمونه نام تجاری مرسدس بنز را در پیج اینستاگرامش در عکس زیر مشاهده می کنید، می بینید که در نهایت سادگی و بدون استفاده از اعداد یا کاراکترهای خاص و فقط با نام کاربری برند تجاری خود، چقدر زیبا عمل کرده است.

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام

2- بهینه سازی مشخصات
در قسمت مشخصات یا بیو پیج، سعی کنید برای بهبود سئو پیج اینستاگرام، از کلمات کلیدی مهم مربوط به برند یا کسب و کار خود استفاده کنید. درباره اینکه چه کسی هستید و چطور می توانید برای دنبال کنندگانتان مفید باشید در قسمت توضیحات پروفایل صحبت کنید. 

اگر وب سایتی دارید حتما لینک آن را در قسمت مشخصات پروفایل قرار دهید. بهتر است از  لینک صفحه اصلی سایت خود برای این کار استفاده نکنید و برای این منظور یک لندینگ یا صفحه مخصوص مخاطبان اینستاگرام در نظر بگیرید. حتی می توانید لینک هر محصول را در عکس مربوط به پست آن بگذارید و کاربران با کلیک بر روی عکس، وارد صفحه فروش آن محصول در سایت شوند.

3- بهینه کردن عکس ها
بزرگترین رسالت اینستاگرام، ارائه محتوای بصری با کیفیت است. عکس ها آنچنان باید زیبا، واضح و مفهومی باشند که هر فردی بلافاصله آنچه را می بیند درک کند. اینستاگرام از فناوری تشخیص تصویر استفاده می کند، یعنی عکس ها را با توجه به محتوا، طبقه بندی می کند؛ در نتیجه، عکسی را منتشر کنید که مرتبط و بهینه باشد.

باید به تولید عکس‌های اینستاگرامی و نکات ریز آن بسیار دقت کرد، در حدی این قضیه مهم است که طبق یک بررسی دریافته اند که بطور مثال پس زمینه آبی 24% بیشتر از سایر رنگ های پس زمینه در جذب مخاطب و افزایش سئو در اینستاگرام، موثر عمل کرده است، عکس زیر تصدیق کننده این بررسی است.

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام

حتما برای سئو عکس های اینستاگرام نیز مانند سئو عکس های سایت، از متن جایگزین یا همان tag alt استفاده کنید. افراد کم بینا بیشترین بهره را از متن جایگزین می برند. تگ Alt برای ربات های جستجوگر هم بسیار مهم است. اینستاگرام نیز مانند گوگل به کاربران خود اهمیت می‌دهد به همین خاطر است که قابلیت افزودن متن جایگزین را پیاده‌سازی کرده است.

بعد از بارگیری عکس در قسمت تنظیمات پیشرفته می‌توانید از قابلیت Alt برای عکس در اینستاگرام بهره‌مند شوید و سئو پیج اینستاگرام را انجام دهید. در واقع، اهمیت دادن و ایجاد چنین قابلیت‌هایی توسط این پلتفرم، بحث سئو در اینستاگرام را مطرح و حتی خیلی داغ کرده است.

4- بهینه سازی برچسب جغرافیایی

برچسب جغرافیایی
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام

اینستاگرام امکانی دارد که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید اطلاعات موقعیت مکانی خود را درج کنید. افرادی که دنبال این مکان هستند خیلی آسان متوجه حضور شما می‌شوند، مخصوصا در جستجوی فروشگاه‌های محلی یا تاسیسات، برچسب گذاری مکانی معجزه می‌کند. کاربرد جذاب اطلاعات موقعیت مکانی در اینستاگرام اینجاست که گاها شما با موقعیت فعلی که برای محصول خود ثبت کرده‌اید نتیجه نمیگیرید، خیلی راحت میتوانید از گزینه تغییر آدرس و موقعیت مکانی بهره مند شوید و اسم مکانی را درج کنید که کاربرانتان دوست دارند این محصول متعلق به آنجا باشد، یعنی بهره گیری از ترفند قدرت تخیل در اینستاگرام!

5- بهینه سازی متن های ارسالی یا کپشن ها
با نوشتن و بهینه سازی محتوای متنی خود در پست‌ها یا کپشن‌ها بر اساس کلمات مهم حوزه کاری خود، به موفقیت‌های خوبی می‌رسید. هر چند تعداد این کلمات کلیدی با توجه به امکانات فعلی اینستاگرام محدود است، اما تاثیر شگرفی دارند.

کپشن را با انشاء نویسی اشتباه نگیرید! در کپشن نویسی یا زیرنویسی پست‌های خود، سعی کنید خواندن متن را با ارائه حداقل اطلاعات مورد نیاز کاربر، کاملا خوانا و مفید کنید. همان قدر که برای تولید محتوای پست ها وقت می گذارید، برای کپشن نویسی هم باید همان اندازه اهمیت قائل شوید. کاربران اینستاگرامی اطلاعات مفید نظیر مکان، قیمت، زمان فروش و… را از پیج شما طلب می کنند.

در زمان نوشتن کپشن گیرا، حتما به موارد زیر دقت نمایید:

شناخت مخاطب: تیپ، شخصیت، علایق، طرز فکر و نوع مخاطب پیج خودتان را بشناسید. به محدوده سنی، جنسیت مخاطب خود دقت کنید و از دغدغه‌ها و نیازهای متناسب با آن قشر صحبت کنید.
تعیین اهداف کپشن: هدف خودتان را از نوشتن کپشن تعیین کنید، اینکه می‌خواهید ذهن کاربر خود را به چه سمتی، با چه ایده و برنامه‌ای سوق دهید، مهم است.
به اندازه بنویسید: از گزافه گویی در کپشن نویسی بپرهیزید، چرا که با این کار فقط، حوصله کاربر را به سر میبرید! در پاراگراف‌های کوچک، با ترکیب متن و ایموجی‌های جذاب، مخاطب را راغب به خواندن محتوای خودتان کنید.
6- بهینه سازی هشتگ
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام

هشتگ ها همراهان وفادار و قابل اعتماد برای کاربران اینستاگرام هستند و تعامل بالایی را از خود نشان داده اند. اگر قصد دیده شدن دارید حتما باید به هشتگ گذاری هدفمند جهت بهبود سئو پیج اینستاگرام خود، اهمیت بدهید. هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی اضافی عمل می کنند. زمانیکه شما صاحب یک پیج عمومی هستید و در پست خود از یک هشتگ استفاده میکنید، پیج شما در نتایج آن هشتگ نمایش داده می شود، این است تاثیر هشتگ گذاری در سئو اینستاگرام!

هشتگ کردن

همیشه برای جذب مخاطبین بیشتر از هشتگ های محبوب و جدید مرتبط با کلمات کلیدی کسب و کار خود استفاده نمایید. خودتان جهت افزایش تعامل، هشتگ های شخصی با کلمات کلیدی مهم تولید کنید و آنها را فعالانه تبلیغ کنید. سعی کنید هشتگ گذاری مرتبط و برند دار انجام دهید. کمپین های مختلف با استفاده از قدرت هشتگ گذاری ترتیب دهید. به یک نمونه موفق هشتگ گذاری با کلمات کلیدی مرتبط در عکس زیر دقت کنید.

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام

در استوری و پست های خود از برچسب و هشتگ گذاری پیج های معروف افراد یا شرکت های مرتبط و برتر در حوزه فعالیت خود غافل نشوید، اینگونه ممکن است متقابلا شما هم مورد توجه آن ها قرار بگیرید. بدین منظور بهتر است ابتدا لیستی از پیج های مطرح و مشهور مرتبط با شغل خود را تهیه کنید.

ایده های هشتگ گذاری موفق را از بررسی و تحلیل رقبای موفق خود، الهام بگیرید. حتما از هشتگ های مرتبط با منطقه خود، جهت تبلیغ موثر در منطقه بهره ببرید. البته نیاز نیست استراتژی هشتگ اینستاگرام را برای خود خیلی پیچیده کنید.

7- خارج از پیج اینستاگرامی خود یک کاربر فعال باشید
حداقل 30 دقیقه در روز شما باید پست های دیگران رو ببینید، نظرات کامل و دقیق بدهید و با آنها اینگونه تعامل برقرار کنید، اگر با نظرات خوب خود، نشان دهید که آنها برایتان اهمیت دارند، اعتماد افراد را جلب می کنید و طرف را وسوسه می کنید که به پیج شما هم سری بزند و شما را بشناسد، افزایش بازدید باعث بهبود سئو در اینستاگرام و در نتیجه افزایش فروش می‌شود.

8- ارسال مداوم
نه تنها در مورد اینستاگرام بلکه در هر رسانه و موتور جستجویی، امر بروز رسانی مداوم اطلاعات، حاکم است. تقریبا تمامی کاربران، اگر متوجه این شوند که پیج یا سایتی مدت زمانی بیشتر از حد معمول بروزرسانی و آپدیت نمی‌شود خیلی راحت تصمیم به ترک آن اکانت می‌گیرند.

در اینستاگرام باید فعال باشید و بطور مداوم اطلاعات متنوعی را از طرق مختلف به فالوورهایتان منتقل کنید تا طرفداران میلیونی پیدا کنید و خیلی دلچسب و راحت بفروشید هر آنچه برای فروختنش سختی کشیدید.

9- پیشنهاد ویژه یا مسابقه
برگزاری مسابقات یا کمپین های ویژه، کاربران زیادی را به پیج شما جذب می کند، شما می‌توانید در یک کمپین هدفمند با برنامه ریزی دقیق و پیشنهادات جذاب (از تخفیفات هیجانی گرفته تا هدایای ویژه) کاربران یا فالورهای زیادی را با هدف خرید محصول، روانه وب سایت یا پیج اینستاگرامی خود بکنید و علاوه بر اینکه، فروش محصول خودتان را چندین برابر می کنید، سئو اینستاگرام پیج خود نیز، به شدت تقویت می‌کنید.

در این مسئله شکی نیست که هدف از سئو در اینستاگرام، کمک به کسب و کارها و فروش محصول است؛ هدف اصلی اینستاگرام هم، کمک به کسب و کارهای اینترنتی و افزایش فروش در مقایسه با فروشگاه‌های اینترنتی است. اگر میخواهید اسم برند شما بر سر زبان‌ها بیفتد، حتما به برگزاری کمپین و مسابقات هیجان انگیز اینستاگرامی فکر کنید.

  • استخدام کارشناس نیمه وقت تولیدمحتوا و دیجیتال مارکتینگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی